Monday, December 1, 2008

TAHUN BARU 2009

Rakan seperjuangan ku sekelian, disaat saya menulis ini, kalendar di rumah saya menunjukkan 2 haribulan DUABELAS 2008. [ 02 Dec 2008 atau 02/12/08 ]. Adakah anda "perasan" yang hari ni sudah masuk bulan Dec..?

Saya masih lagi merasakan ketibaan 2008 pada bulan Jan yang lalu. Masih lagi terasa yang ianya BARU TIBA. Tapi.. secara sedar tak sedar ianya sudah di penghujung 2008. Kita bakal meninggalkan tahun 2008 ini dalam masa beberapa hari lagi.

Persoalan saya ialah.. Sudahkan anda mencapai impian anda pada tahun 2008..?

Jika sudah.. tahniah untuk anda, jangan berlengah lagi, teruskan mencipta impian baru kerana Hidup adalah perjuangan.

Jika BELUM..!!!!

Tanya diri anda kenapa...? atau mungkinkah anda seorang yang tidak mempunyai impian..?
Yes or No...? atau anda masih lagi belum menjumpai "tempat" atau "lubang" atau "peluang" keemasan untuk merealisasikan impian anda.....?? Yes or No..?

Come on my friend... peluang bagaimana lagi yang anda cari...? adakah anda masih lagi tidak serik-serik dengan "skim cepat kaya atau money game.." anda masih lagi mencari-cari peluang sebegitu..

Peluang EcoFirst sudah berada di depan mata, bahkan sudah berada di GEMGAMAN anda, apa tunggu lagi, belasah lah semahu-mahunya.. Apa yang membuatkan anda masih ragu-ragu...?
Bangunannya tersergam indah, produk yang exclusive dan plan yang sangat menarik. Plannya sangat unik jika anda pandai melihat secara yang tersirat dengan lebih mendalam.

Kawan ku...!!!
Didalam kesibukan anda mencipta alasan, hari-hari kawan2 kita yang lain mengambil duit di EcoFirst. Bukan mereka dari golongan yang hebat dalam MLM, tapi mereka adalah terdiri dari orang-orang seperti anda, kawan-kawan kita juga.. Saya juga sempat mengumpul hampir RM100k di Eco, walaupun saya bukan orang yang pertama, saya hanya menyertai Eco pada 16 Jun 2008.

Kawan ku..!!!
Saya menyeru anda untuk bergabung dengan saya secara serius. (bukan main-main) Saya juga menyeru kawan-kawan saya yang lain diluar sana, yang berada di landasan perjuang yang sama tetapi di syarikat yang lain.. baca catatan dibawah dengan teliti...

"Saya tahu anda mempunyai impian yang besar, itulah sebabnya anda tak jemu-jemu bertungkus lumus siang malam berdemo dan berceramah untuk mencapai impian pendapatan 5 angka dan berkereta mewah. Saya juga ada seorang kawan, siang malam berpakaian kemas, tali leher, pergi meeting, berdemo produk dalam satu syarikat MLM yang lain. Sudah setia dengan syarikat antara 5 ke 10 tahun tapi pendapatannya belum mencecah 5 angka..!!

Jauh sekali untuk 5 angka, bahkan ada dikalangan kawan lama saya yang sudah melebihi 5 tahun, masih lagi belum mencapai pendapatan stabil walaupun RM5k sebulan.

Apa sudah jadi...? melihat kepada lagak dan kesetiaannya, saya jangkakan ianya sudah berpendapatan melebihi RM100k.. sebulan.

Apa sudah jadi...!!!

Adakah DIRI ANDA masih lagi terhegeh-hegeh ? Walaupun setelah 5 tahun belajar MLM.. Atau adakah Syarikat MLM yang anda ceburi itu yang "Terhegeh-hegeh"........!!!!!!!!!!!!!!

Jika anda mahu tahu siapa yang terhegeh-hegeh, senang saja.. saya boleh tunjukkan caranya dengan syarat. """Anda mesti segera bertaubat jika didapati anda yang terhegeh2 atau anda mesti sanggup meninggalkan syarikat anda jika didapati mereka yang terhegeh-hegeh."""

Kita tidak ada banyak masa untuk "terhegeh-hegeh", 2009 bakal menjelma dalam beberapa hari lagi. Saya GERENTI, anda tidak akan kemana-mana, apatah lagi mencapai income 5 angka dan berkereta mewah, jika anda masih lagi terhegeh-hegeh seperti di tahun 2008.

Nak Tahu Siapa TERHEGEH-HEGEH.?.

Untuk mengetahui siapa yang TERHEGEH-HEGEH, sama ada anda atau Syarikat anda yangterhegeh-hegeh, anda mestilah memahami 3 Rule di bawah;

RULE No. 1
Sepanjang 3 ke 5 th anda menceburi secara aktif di Syarikat mlm anda, anda tak jemu-jemu datang Meeting, Demo Produk, Menaja, Kursus dan sebagainya. Berpakaian kemas siang dan malam. Berapakah pendapatan anda selepas 3 ke 5 th..?
Adakah ianya mencecah RM50k...? atau sekurang-kurangnya mencecah RM30k.
YES or NO

Rule No. 2
Sepanjang 3 ke 5 tahun lepas, Ada tak Pengedar baru yang bermula dari kosong (distributor) di syarikat anda mencapai pendapatan RM50k sebulan atau sekurang-kurangnya RM30k sebulan. Jika ada, berapa ramai..? Ianya mesti sekurang2nya 5% dari orang yang baru tersebut...
YES or NO

Rule No. 3
Jika Rule No. 1 Memberikan jawapan "YES",

Jika Rule No. 2 Memberikan jawapan "YES",
Anda TIDAK TERHEGEH-HEGEH dan Syarikat juga tidak terhegeh-hegeh.

Jika Rule No. 1 Memberikan jawapan "NO",

Jika Rule No. 2 Memberikan jawapan "YES",
Andalah yang TERHEGEH-HEGEH , Syarikat tidak terhegeh-hegeh.

Jika Rule No. 1 Memberikan jawapan "YES",
Jika Rule No. 2 Memberikan jawapan "NO",

Andalah TIDAK TERHEGEH-HEGEH , Syarikat anda yang terhegeh-hegeh.

Jika Rule No. 1 Memberikan jawapan "NO",

Jika Rule No. 2 Memberikan jawapan "NO",
Anda TERHEGEH-HEGEH. Sebenarnya bukan TERHEGEH-HEGEH saja, tetapi sebenarnya anda "BINGAI". Jangan persalahkan syarikat, kerana mereka mencari keuntungan, anda telah diperuntungkan oleh syarikat anda. Jika anda masih lagi di syarikat itu, anda akan menjadi lebih "bingai".


Kenapa saya berani berkata begini adalah kerana;

1. Apakah tujuan anda mencebur diri dalam MLM..? Ringkasnya, untuk cari wang yang lumayan secara sihat tanpa memerlukan modal berpuluhan ribu, Betul..? Atau adakah anda orang yang "Desprate"..? Jika mahu cari wang, sudah pasti anda mesti mencebur diri di tempat yang boleh dapat wang. Bukan ditempat yang anda terpaksa menunggu terlalu lama. Tiga ke Lima tahun adalah satu jangkamasa yang lama yang sepatutnya anda sudah menjana Ratusan Ribu atau Juta. Sekarang adalah zaman IT dan eComerce.
Jika Rule No. 2. memberi jawapan "NO", ini jelas menunjukkan sistem yang syarikat anda gunakan adalah kuno atau sistem lapuk. Sekarang zaman IT dan eCommerce.

Sahabat ku..!
Sudah lama kita tidak berjumpa dan bersama, marilah bersama saya membina empayar perniagaan baru, bersemangat baru sempena tahun baru 2009. Saya sanggup kembalikan modal anda 3 kali ganda, setelah 3 th anda telah mengikuti cara saya 100% atau sekurang-kurangnya 90% tetapi masih belum mencapai pendapatan bulanan RM30k sebulan Berapa modal yang anda keluar untuk mencebur di bisnes saya, saya akan kembalikan 3 kali ganda.

Di bawah adalah salah satu "testimoni" rakan kongsi saya yang baru dalam bisnes EcoFirst. Statement ini di ambil "screen shoot" pada 1 Dec 2008.


Ini adalah pengakuan dari beliau"
Kawan2 ku,
Benarlah eCommerce boleh menjana pendapatan dengan cepat, Saya begitu bersyukur pada Allah kerana memberi kemudahan kepada saya baik dari segi kesihatan atau kemudahan yang lain termasuklah kemudahan menjana pendapatan di EcoFirst.
Sepanjang 6 tahun dalam MLM, saya tidak pernah merasakan kenikmatan bonus bulanan mencecah RM6k, apatah lagi untuk mencapai 5 angka. Saya menyertai EcoFirst pada hari terakhir bulan June 2008, tapi sempat mendapat RM12 pada bulan tersebut.


Tapi kalau anda lihat bulan September, telah mencecah 5 angka sebulan.
Bulan Oktober turun ke 2k. Tak apa, Saya bersyukur sebab bulan September masih banyak. Itu bulan puasa dan berhari raya, semua orang MLM tahu akan penurunan yang bakal berlaku.
Pada bulan Nov, ianya mula mendaki, dan saya percaya, dengan usaha saya yang diizinkan Allah, saya boleh mencapai pendapatan RM100k sebulan pada bulan 10 2009 - Nor Hasli Ismail -013 398 9789.

1 comment:

Jet Li (m) said...

Wow.... tahniah En Has Li.. dah kayo demo..