Friday, January 9, 2009

Pengumuman CP

Alhamdulillah..!! akhirnya pihak syarikat telah membuat pengumuman kenaikan CP walaupun dah2 bulan. Klik sini untuk lihat gambar terbaru yang rasmi Crown President. Pengumuman ini dibuat setelah 2 bulan menyandang jawatan ini.

Saya perlu sangat kepada pengumuman ini, bukannya apa. Saya sekadar ingin mengubah sejarah sebuah syarikat MLM yang saya sertai sebelum ini.

Ceritanya begini;
Dalam mana2 MLM atau syarikat. Leader2 yang keluar atau staf2 yang keluar masuk (resign) itu merupakan perkara biasa. Sepatutnya kita mesti melihatnya dari sudut positif. Begitu juga yang berlaku dalam syarikat saya yang sebelum ini. Tetapi disebabkan perasaan EMOSIONAL leader2 atau management di syarikat itu, mereka tidak boleh menerima kenyataan ini. Pada mereka, apabila ada leader yang keluar, maka berkemungkinan ada perkara negatif dlm syarikat. Untuk membendung hal ini supaya orang lain (distributor lain) tidak mengikuti jejak langkah leader yg keluar itu. Maka pelbagai tohmahan dan fitnah yang saya dengar terhadap saya yang dilakukan oleh leader2 disana untuk memburukkan saya, kununnya sya kena "terminate" disebabkan salahlaku, pelbagai yang saya dengar yg tak perlu saya nyatakan disini.

Di saat2 akhir saya di sana (syarikat lama), dalam satu meeting leader (yg bertaraf jutawan). Salah satu ucapan CEO dalam seminar tersebut.. apabila beliau menyentuh tentang isu ada leader2 yang keluar dari syarikat tersebut. Dalam satu statement yang saya memang tak boleh lupakan iaitu. beliau berkata lebih kurang begini "rakan kongsi sekelian, sepanjang 18 tahun (syarikat ini - dia sebut nama syarikat) di tubuhkan. TIDAK ADA DALAM SEJARAH, mana-mana Million Diamond kita atau leader-leader kita yang KELUAR dari (syarikat ini) boleh berjaya diluar sana..!!!" bermaksudnya, semua leader2 yang sebelum ini yang keluar dari sana boleh berjaya. Dan memang betul, sepajang lebih 11 tahun saya disana, ada Million Diamond dan leader2 yang keluar sebelum ini memang mereka tidak berjaya.

Pada masa itu bulu roma saya meremang. Sebab saya akan resign beberapa hari lagi dari tarikh seminar tersebut. Maka dalam hati saya berkata. "dalam bahasa inggeris - we cannot change the past, but we can change the future" Maka saya bertekad dan berkata lagi pada diri saya, AKULAH ORANG PERTAMA YANG AKAN MENGUBAH SEJARAH SYARIKAT INI (syarikat yang saya sertai sebelum ini). Klik sini untuk melihat gambar kenangan bersama CEO semasa jamuan perpisahan dihari terakhir saya di sana.

Hari ini terbukti, saya telah mencapai Double Crown President pada bulan Jan 009. Tinggal 1 tangga lagi untuk ke Crown Ambassador. Apa yang membezakan syarikat saya yang lama dan di EcoFirst, mudah sahaja......!!!

Dulu saya berkomitment 100% tetapi secara part time, mengambil masa lebih 5 tahun untuk mendapat pendapatan 5 angka. Ada dikalangan kawan2 lain yang sangat cepat cuma 2 tahun memperolihi 5 angka, tapi itu seorang dua sahaja.

Tapi di EcoFirst, dalam masa HANYA 2 bulan setengah iaitu pada bulan ke 3 penyertaan, saya sudah mencapai pendapatan bulanan melebihi RM35,000.00 sebulan dan pendapatan saya pada bulan APRIL 2009 melebihi RM100,000.00.

Ada beberapa orang lagi rakan kongsi dalam networking saya yang mempunyai pendapatan RM100k sebulan pada bulan APRIL 2009 yang lepas. mereka adalah;
1. Rambo - Sudin
2. Kak Roy
3. Kak Farid
4. Kak Darling

Manakala yang berpendapatan RM50,000.00 pula adalah;
1. Adzman
2. Hasli
3. Zailan

Yang berpendapatan RM15,000.00 ramai sangat..
1. Salim
2. ... banyak sangat -tak sempat nak tulis..

3 comments:

Saiful Ezuan Jamil said...

powerr sungguh . Tahniah semua. Never Give Up.

Jet Li (Malaysia) said...

Terima kasih "Saiful Ezuan Jamil" kerana sudi singah di blog ni. Ezuan ni masih kat Mekah lagi ke atau dah kembali ke Tanah Melayu..?

Alhamdulillah lah kalau dah kembali. Kalau Ezuan nak tahu la, EcoFirst ni dekat je dengan rumah Ezuan, lebih dekat dari ofis-ofis yang dulu.

Saiful Ezuan Jamil said...

dah ada kat Malaya