Wednesday, January 28, 2009

Dalam KESEMPITAN ada KESEMPATAN

Dalam KESEMPITAN ada KESEMPATAN.... Sahabat-sahabat seperjuangan ku sekalian, Jangan asyik mengeluh dengan KESEMPITAN yang sedang kita alami sekarang, saya tidak pasti sama ada anda sudah terasa bahang kegawatan ekonomi sekarag atau masih lagi belum terasa. Kalau belum, syabas untuk anda, masih ada masa untuk bersedia menangani kegawatan ini. Bagi sesetengah dari kita, bahang kegawatan ini sudah dirasai, banyak kilang-kilang sudah mula memberi notis untuk memberhentikan pekerja terhadap sebahagian dari pekerja mereka.

Kegawatan adalah satu fenomena biasa yang bersifat GLOBAL yang akan berlaku setiap kitaran 10 tahun. Ini juga bertepatan dengan Firman Allah dalam surah Yusuf, yang mencerita tafsiran mimpi oleh Nabi Yusuf.

Jadi, jika ianya fenomena biasa dan bersifat global, apa yang hendak ditakutkan...? Yang paling penting adalah PERSEDIAAN anda untuk menghadapi keadaan tersebut. PERSEDIAAN yang paling besar adalah persediaan MINDA.

Adakah anda berfikiran POSITIF pada setiap keadaan..? Jika anda sentiasa melihat dari sudut positif ianya tidak akan menjadi satu masalah besar bagi kita. Saya percaya setiap keadaan yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Adakah anda pernah mendengar kenyataan "DALAM KESEMPITAN ADA KESEMPATAN !!!. Ya betul. Anda hendaklah menjadi orang yang pandai mengambil kesempatan. Tidak salah untuk kita mengambil kesempatan terhadap apa-apa atau terhadap sesiapa pun. Dengan syarat kesempatan itu adalah "kesempatan yang positif" dan yang mengikut lunas-lunas yang betul "legall".

Jika kita boleh melihat setiap kesempitan (kegawatan) dari sudut yang positif, maka anda akan suka dan boleh menerima kegawatan ekonomi.

Kenapa...?

Dalam kegawatan ekonomi, semua organisasi pekerjaan atau apa-apa organisasi yang melibatkan kos (RM) akan berhati2 untuk mengurangkan kos atau perbelanjaan. Lantaran dari itu, banyak pekerja-pekerja yang tak berapa diperlukan akan ditawarkan untuk berhenti. Kilang-kilang terpaksa mengurangkan kos operasi. Banyak orang yang bakal kehilangan pekerjaan, peluang pekerjaan juga terhad bahkan mungkin tiada kekosongan langsung....

Tapi ada satu tempat yang sentiasa mempunyai "vacancies" dan tak pernah jemu-jemu mengambil orang. Dimana...?
Di EcoFirst Products.... Kami sentiasa mempunyai vacancies dan tak pernah "penuh" Those who have "jobless" are welcome to join us. Kita tidak berhenti-henti mengambil orang dan tak pernah "penuh".


opp sorry.. got to go out... to be continue.. please come back my dear....

1 comment:

kinaBAGUA said...

free products
http://google.datanetworkaffiliates.com/Registration/RegInfo.aspx